5 nejdůležitějších vybavení každé domácí kanceláře

Domácí kanceláře se dají rozdělit na samostatnou místnost (kancelář) a pracovní kout. Ideální je bezpochyby samostatná místnost, kterou lze zařídit i tak, že v případě potřeby slouží jako pokoj pro hosty. Ne každý má však to štěstí anebo je samostatná místnost pro náš typ práce zbytečná. V takovém případě dá člověk přednost pracovnímu koutku, který je mnohem méně finančně náročnější na zařízení.

Nejvhodnější umístění je v obývacím pokoji či jídelně. Ložnice se moc nedoporučuje, aby člověk oddělil odpočinek, relaxaci a práci. Tak či onak je potřeba přeci jen určité investice, aby domácí kancelář plnila svůj účel. Co vše je nutné pořídit?

Pracovní stůl 

Velikost pracovního stolu se odvíjí od toho, zda budeme pracovat na notebooku či stolním počítači. Mimo to záleží na typu vykonávané práce. Mnohdy může být pracovní stůl i součástí obývací stěny. Pokud budete kupovat pracovní stůl zvlášť, měl by ladit s dalším zařízením v místnosti.

Sedací kancelářský nábytek 

Ani v domácí kanceláři nepodceňujte výběr kancelářské židle. Ani ta by neměla vybočovat ze stylu v jakém je místnost zařízená. Kvalitu židle k počítači je vhodné vybrat podle délky pracovní doby. Jestliže budete pracovní kout využívat 5 a více hodin denně, pak se vyplatí investovat do skutečně kvalitní židle. Zdraví je přeci jen na prvním místě.

Pohovka, křeslo či židle pro klienta 

Máte-li to štěstí, že si můžete kancelář zbudovat v samostatném pokoji, pak není problém, když za vámi zavítají občas i klienti. Bylo by tedy vhodné, aby si měl klient kam sednout. Pokud to prostor dovolí, jsou pro tyto případy vhodné pohovky, kde si můžete i vy odpočinout od práce a vychutnat odpolední kávu. Případně alespoň stoleček a konferenční židli. Většina těch, co mají domácí kancelář dává přednost setkávání se mimo domov, ale najdou se i tací, co bydlí v rodinném domku a do kanceláře mají přímý vstup, aniž by odhalili něco ze svého soukromí.

Úložné prostory 

Nemá-li pracovní stůl dostatek zásuvek, pořiďte si navíc ještě i kontejner. Pokud nemáte v pracovně dost místa, vyřešte to závěsnými skřínkami či policemi. Poskytují dostatek úložného prostoru a nezabírají místo.

Osvětlení, dekorace a doplňky

Mimo centrálního osvětlení je vhodné pořídit si lampičku. Ať už stolní nebo volně stojící, někde poblíž pracovního stolu. Mimo osvětlení, které je důležité, nezapomínejte na dekorace a kytky. K doplňkům patří dózy na psací potřeby, kancelářské pomůcky, plánovač, tabule, odpadkový koš a věšák v případě, že k vám budou chodit i klienti. Dostatek osvětlení, barvy, dekorace učiní z pracovního koutku příjemné místo pro vás i případné klienty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *